Seminarios y Conferencias

Conferencia Ad De Jong - 26 de noviembre 2010.

Ad (“Addy”) de Jong is Associate Professor of Marketing in the Department of Innovation, Technology Entrepreneurship & Marketing (ITEM) of the School of Industrial Engineering. He has published in journals, such as Management Science, the Journal of Marketing, the Journal of Management, theInternational Journal of Research in Marketing, the Journal of the Academy of Marketing Science, the Journal of Retailing, the Journal of Management StudiesDecision Sciences,Marketing Letters, and the Journal of Service Research

His research focuses on the effectiveness of sales teams and new product selling; the effectiveness of service teams and service innovation; the effectiveness of new venture founding teams and new product development; multivariate analysis methods and techniques, like multilevel regression analysis and PLS.

Título: Perceived Efficacy in Virtual Service Teams of Field Service Employee

Hora: 12 h

Lugar: Sala de Juntas de la Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales de la Universidad de Zaragoza.

————————————————————-

Conferencia Siegfried Dewitte - 19 julio 2010.

Título: Are Consumers Competent? It Depends on Their View.

PROGRAM

9:00 Opening and welcome

Alberto Molina (Dean of the Faculty of Economics and Business Studies; University of Zaragoza)

9:15 Consumer behavior in the XXI century

Carlos Flavián (University of Zaragoza)

10:00 Are Consumers Competent? It Depends on Their View.

Siegfried Dewitte (Katholieke Universiteit Leuven)

11:30 Break

12:00 Perceptual distortion enhances consumer selfregulation

Siegfried Dewitte (Katholieke Universiteit Leuven)

13:30 Participants interaction

Lugar: Sala de Juntas de la Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales de la Universidad de Zaragoza.

Seminario financiado por el Ministerio de Ciencia e Innovación y la Unión Europea (Fondo Europeo de Desarrollo Regional) “Una manera de hacer Europa“. Proyecto CIT‐430000‐2009‐52

————————————————————-

Seminario: Turismo Basado en Productos Agroalimentarios de Calidad con Denominación de Origen -  12 al 28 de enero 2010.

The tourism destination brand research

12 de Enero de 2010 a las 17:00 horas. Salón de Grados

Yuksel Enkinci Oxford Brooks University (Reino Unido)

Líneas de investigación sobre las relaciones entre los productos locales de alimentación el turismo a alimentación, y la imagen del destino turístico: una aplicación la denominación de origen.

26 de enero de 2010 a las 12:00 horas. Salón de Actos

Marcelo Royo Vela Catedrático de Comercialización e Investigación de Mercados de la Universidad de Valencia.

Tendencias en la investigación sobre tipologías de turismo vinculadas a los productos agroalimentarios.

27 de enero de 2010 a las 12:00 horas. Salón de Actos

Agustín Ruiz Vega Catedrático de Comercialización e Investigación de Mercados de la Universidad de La Rioja.

Respuestas del consumidor ante la imagen del lugar de origen del producto.

28 de enero de 2010 a las 12:00 horas. Salón Actos.

Enrique Bigné Alcañiz Catedrático de Comercialización e Investigación de Mercados de la Universidad de Valencia.

Lugar de impartición:

Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales

Universidad de Zaragoza

Gran Vía 2, Zaragoza; 50.005

Compártelo
  • Digg
  • del.icio.us
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Meneame
  • MySpace
  • Technorati
  • TwitThis
  • Aragoneame
  • StumbleUpon